שני חיצים כתבות גליל ים שני חיצים יצאנו לבדוק: האם עדיף לרכוש דירה חדשה בהרצליה או בתל אביב?

יצאנו לבדוק: האם עדיף לרכוש דירה חדשה בהרצליה או בתל אביב?

שדה בהרצליה

עליות המחירים, תנופת הפיתוח הרחבה והסמיכות הגיאוגרפית, הן רק חלק מהגורמים שעזרו להרצליה להדביק את הפער ולהפוך למתחרה אמיתית של תל אביב, מלכת הנדל"ן הבלתי מעורערת. שתיהן מרכזיות ושוקקות חיים, ובשתיהן תמצאו היום אוכלוסייה מגוונת ומבחר מקומות פנאי ובילוי. למעשה, הרצליה מציעה היום למשפחות, זוגות צעירים, משפרי דיור וכמעט כל מי שמעוניין לרכוש דירה חדשה במרכז, אלטרנטיבה מעולה למגורים בתל אביב רבתי. מצד שני… ובכן, תל אביב היא תל אביב. היא פופולרית, ייחודית, מגוונת, מעניינת ולב ליבה של הארץ. אז איך תחליטו אם כדאי לכם לרכוש דירה חדשה בהרצליה או בתל אביב? יצאנו לבדוק וחזרנו עם תשובה.

אז כמה עולה דירה חדשה בהרצליה?

זה אולי יפתיע אתכם קצת, אבל האמת היא שהפער בין המחיר הממוצע של דירה חדשה בהרצליה לבין זה של דירה חדשה בתל אביב הולך ומצטמצם. הביקוש ההולך ועולה למגורים בהרצליה יצר עלייה מורגשת גם במחירים, כאשר רק בשנה האחרונה נרשמה עלייה של 14% במחיר הממוצע לדירה בעיר. ועדיין. נכון להיום, דירה חדשה בהרצליה פשוט תעלה לכם פחות, במחיר ממוצע של 2.5 מיליון ₪ לעומת 2.9 מיליון ₪ לדירה דומה בתל אביב. כמו כן, תנופת הפיתוח בהרצליה כוללת הקמת שכונות חדשות לגמרי ברחבי העיר, כך שהתמורה עבור המחיר משתלמת יותר גם היא. בפרויקט "צמרות גליל ים", למשל, תיהנו מדירות מרווחות בסטנדרט בנייה גבוה, מפרט יוקרתי ונוף למרחבים הירוקים של קיבוץ גליל ים – מה שכמעט בלתי אפשרי למצוא במחיר הזה בתל אביב.

פנאי, תרבות וחיי לילה

בקטגוריה הזו נראה שתל אביב מעמידה רף חסר תחרות, עם למעלה מ-3,000 מסעדות ומקומות בילוי, חיי לילה סוערים ומגוון אירועי תרבות בחסות העירייה לאורך השנה. לצדם, היא מציעה 7 בתי קולנוע, 8 תיאטראות ו- 24 מוזיאונים הפזורים ברחבי העיר. הרצליה, מצדה, לא נשארת חייבת ומדורגת ממש אחרי תל אביב ביחס בין עסקים לתושבים. בעיר תמצאו לא מעט קניונים, מגוון חנויות ובתי קפה ברחוב סוקולוב וכיכר דה שליט, ועוד עשרות מסעדות ומקומות בילוי באזור הרצליה פיתוח. זאת לצד מוזיאון הרצליה, ההיכל לאמנויות הבמה, תיאטרון אנסמבל הרצליה ומרכזי תרבות נוספים הפזורים בעיר. בקיצור, תל אביב היא אולי מוקד בילוי חסר תחרות, אבל אלא אם אתם בליינים מושבעים או חיות לילה, דירה חדשה בהרצליה תספק לכם מענה מספק לגמרי, גם לבילויים.

חינוך ובתי ספר

בעוד שרכישת דירה חדשה בתל אביב תקנה לכם סמיכות למגוון עצום של מקומות בילוי, דירה חדשה בהרצליה תקנה לכם סמיכות למוסדות חינוך מהטובים בארץ. עם מדד הישגים משוקלל של 69 בנתוני המיצ"ב האחרונים (2015), תל אביב חוצה את הממוצע הארצי בנקודות בודדות בלבד. בהרצליה, לעומת זאת, מדד ההישגים המשוקלל עומד על לא לפחות מ-81 בנתוני המיצ"ב האחרונים, ומוסדות החינוך בה ממשיכים להתמקם גבוה במפת החינוך הארצית. גם החינוך העל יסודי במצב טוב בהרבה בהרצליה, המתגאה ב- 87% זכאות לבגרות בכלל התיכונים ברחבי העיר, לעומת 76% בלבד בתל אביב, הלוקה בפערים הולכים וגדלים בין בתי הספר השוכנים בה.

בקיצור, איכות חיים

אז מה לגבי קצת ירוק בעיניים? בתל אביב תמצאו מספר פארקים, הגדול שבהם הוא פארק הירקון, לצד מבחר שדרות וגינות ציבוריות הפזורות ברחבי העיר. בהרצליה, לעומת זאת, לצד הגינות הציבוריות, השדרות הירוקות ופארק הרצליה המטופח, תיהנו גם מהיתרון הגדול של תנופת הפיתוח – הקמת שכונות חדשות לגמרי, שתוכננו מלכתחילה לספק ריאות ירוקות ופארקים שכונתיים רחבי ידיים ממש מתחת לבית. בכל הנוגע לנגישות, תעסוקה ותחבורה ציבורית אין הבדל משמעותי בין רכישת דירה חדשה בהרצליה לבין כזו בתל אביב – שתיהן נהנות ממיקום מרכזי על קו החוף, פיתוח עירוני מתמשך ומבחר מקומות תעסוקה איכותיים.

אז מי לוקחת?

אם לסכם, שתי הערים פופולריות, מרכזיות ומפותחות, ושתיהן מציעות איכות חיים גבוהה. תל אביב מובילה בגזרת הפנאי, עם מספר חסר תחרות של מקומות בילוי ואירועי תרבות, לצד פארקים וגינות ציבוריות הפזורים ברחבי העיר. הרצליה, לעומת זאת, מובילה בגזרת החינוך, עם הישגים מרשימים בנתוני המיצב והזכאות לבגרות. גם בגזרת המחיר היא מובילה – דירה חדשה בהרצליה פשוט תעלה לכם פחות, במיוחד בהזדמנויות הרכישה האטרקטיביות בפרויקטים להקמת שכונות חדשות בעיר. אם נוסיף לכך את העובדה שגם בהרצליה תמצאו מבחר מקומות בילוי, מרכזי תרבות ופארקים שכונתיים – אין ספק שרכישת דירה חדשה בהרצליה היא הבחירה המשתלמת יותר, במיוחד עבור משפחות וזוגות צעירים.

 

דירות אחרונות בשלב א
דירות 5 חד׳, דירות גן, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים > אכלוס 12/18
לפרטים נוספים לחץ כאן

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

* שדות מילוי חובה