שני חיצים כתבות גליל ים שני חיצים איך תדעו אם כדאי לכם לרכוש דירה להשקעה בהרצליה?

איך תדעו אם כדאי לכם לרכוש דירה להשקעה בהרצליה?

מחיר למשתכן בהרצליה

המצב הרגיש וחוסר היציבות של השווקים הפיננסיים דוחפים משקיעים רבים להפנות את כספם לאפיק בטוח יותר ולהשקיע בנדל"ן. למעשה, התשואה הפוטנציאלית מרכישת דירה להשקעה היתה גבוהה ומשתלמת מכל אפיק אלטרנטיבי, גם הרבה לפני שהשווקים הפיננסים הפכו לזירות מסוכנות. אך גם בעולם הנדל"ן עולה השאלה איפה בדיוק להשקיע, דילמה שהחריפה השנה בקרב המשקיעים. האם כדאי לרכוש דירה להשקעה בהרצליה או ברעננה? באזור מבוקש או באזור מתפתח? בדומה לתחומי חיים אחרים, גם כשזה מגיע להשקעות אין תשובה אחת נכונה. אז איך בכל זאת תדעו אם להשקיע ברכישת דירה חדשה בהרצליה או במקום אחר?

למצוא את התשובה הנכונה עבורכם – דירה להשקעה בהרצליה – כן או לא?

בחירת האזור המתאים לרכישת דירה להשקעה נשענת על פרמטרים סובייקטיביים, ולכן גם התשובה האם לרכוש דירה להשקעה בהרצליה או במקום אחר, תשתנה בין משקיע למשקיע. יחד עם זאת, אפשר להצביע על שלושה פרמטרים מרכזיים בתהליך קבלת ההחלטה:

  • הון עצמי
    חשוב מאוד שלא לנסות "לקפוץ מעל הפופיק" אלא לבחור השקעה שהולמת את היכולות הכלכליות שלנו ולכן ההון ההתחלתי שבידנו הוא פרמטר משמעותי במיוחד. כמובן שככל שההון ההתחלתי גבוה יותר, כך נפתחות גם יותר הזדמנויות רלוונטיות להשקעה.

 

  • פוטנציאל הרווח
    פוטנציאל הרווח עוסק בשאלה האם ערך הדירה המיועדת צפוי לעלות, כמו גם האם יש סיכון ממשי שהוא ירד. הרי בסופו של יום, המטרה המרכזית של רכישת דירה להשקעה בהרצליה או ביעד אחר, היא שהנכס יעלה את ערכו בתוך מספר שנים בודדות, כך שנוכל לתרגם את ההשקעה לשורת רווח נאה. הקמת כביש גישה חדש, פתיחת מוסד להשכלה גבוהה או תכניות לפיתוח סביבתי באזור הנכס, למשל, צפויות להוביל לעלייה בערכו.

 

  • ניהול הנכס
    כאמור, גם ההשקעה הטובה ביותר דורשת לפחות כמה שנים של "המתנה", במהלכן, כנראה, נעמיד את הדירה להשכרה. אך מלבד לכסף שנכנס משכר הדירה, שהוא מרכיב משמעותי ברווח שלנו במיוחד בטווח הקצר, השכרת הנכס דורשת לנהל ולתחזק אותו, דרישות שכדאי לקחת בחשבון כבר בשקילת יעד ההשקעה. סביר להניח, למשל, שיהיה קל יותר לתחזק דירה שקרובה אל מקום המגורים שלנו מאשר אחת רחוקה, או להתנהל מול דיירים יציבים ומבוססים (המאפיינים את אזורי הביקוש) מאשר אוכלוסיות חלשות יותר שההתנהלות מולן יכולה להיות קשה יותר.

הרצליה כיעד להשקעה

על פי דוח השמאי הממשלתי שפורסם במאי האחרון (2016), המחיר הממוצע של דירות בהרצליה עלה ב-14% ביחס לרבעון המקביל ב-2015, העלייה השנתית הגבוהה ביותר בארץ, והוא עומד כיום על 2.5 מיליון ₪ לדירה חדשה. הנתון המרשים הזה מעיד על מגמה ברורה, יציבה ומתמשכת הן ברמת הביקוש הגבוה בעיר והן בעליית מחירי הדירות. בעוד המחירים הגבוהים עשויים להרתיע משקיעים בעלי הון עצמי נמוך ובצדק, עבור משקיעים בעלי הון עצמי גבוה, רכישת דירה להשקעה בהרצליה בהחלט יכולה להיות אופציה משתלמת.

אז כדאי לרכוש דירה להשקעה בהרצליה?

המציאות המשתנה של השנים האחרונות דורשת מכל משקיע להישאר עם אצבע על הדופק, לבחון עסקאות בסביבה הספציפית וכמובן לבחון את ההיבטים הסובייקטיביים השונים שהזכרנו. לכן, אין תשובה אחת נכונה לכדאיות ברכישת דירה להשקעה בהרצליה ויש לבחון כל מקרה לגופו. יחד עם זאת, בעוד שעיקר התשואה שמרוויחים משקיעי הנדל"ן נובעת מעליית שווי הנכס, אפשר לומר שהרצליה היא בהחלט יעד אטרקטיבי למשקיעים בעלי ההון העצמי הדרוש. גם היום, כאשר דירות למכירה בהרצליה עולות כמעט כמו בתל אביב, הביקוש הגבוה משמר את מגמת המחירים העולה, כך שהרצליה תופסת את מקומה ליד תל אביב ואזורי ביקוש נוספים, ונתפסת כיעד להשקעות בטוחות וסולידיות.

**תוכן זה אינו מהווה תחליף לחוות דעת מקצועית וכל הפועל על פיו עושה זאת על אחריותו המלאה.

דירות אחרונות בשלב א
דירות 5 חד׳, דירות גן, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים > אכלוס 12/18
לפרטים נוספים לחץ כאן

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

* שדות מילוי חובה