שני חיצים כתבות גליל ים שני חיצים ככה תמצאו דירה למכירה ללא תיווך – ויש גם כלי עזר להורדה חינם

ככה תמצאו דירה למכירה ללא תיווך – ויש גם כלי עזר להורדה חינם

דירה למכירה ללא תיווך

הדרך לרכישת דירה לא פשוטה והיא דורשת לשקול פרמטרים מרובים ולקחת סדרה של החלטות בכל שלב, מהרגע הראשון ועד לקבלת המפתח. אחד השלבים העיקריים בתהליך הוא החיפוש, בו כמעט תמיד עולה השאלה האם להיעזר במתווך או לחפש באופן עצמאי דירות ללא תיווך. מצד אחד, המתווך יכול לשדך לנו דירות ועסקאות רלוונטיות, ולחסוך לנו לפחות חלק מההתעסקות. מצד שני, עמלת התיווך המקובלת היא 2% משווי הנכס (גם מהרוכש וגם מהמוכר) שמלבד להיותה מעמסה כלכלית משמעותית, היא עלולה להגביל את הגמישות במשא ומתן.

איך תדעו מתי כדאי לשלם על תיווך ומתי לא?

אלו שבסופו של דבר יקבעו עד כמה קשה יהיה, אם בכלל, למצוא את הנכס ללא תיווך הם מאפייני הנכס עצמו – המחיר, האזור, ההיצע שלו בשוק וכדו'. דופלקס נגיש בירוחם, לדוגמה, נכס ייחודי בהיצע נמוך ובאזור מרוחק, סביר להניח שיהיה קשה למצוא ללא תיווך, בעוד שדירת 4 חדרים חדשה בהרצליה זה כבר סיפור אחר לגמרי. לצד זאת, כדאי לבחון כמובן מאפיינים אישיים שרלוונטיים לשקילת העלות מול התועלת שאנחנו מקבלים ממנה. לדוגמה, אם אתם רופאים, עורכי דין או בעלי מקצועות אחרים בהם הזמן שלכם פשוטו כמשמעו שווה הרבה כסף, בהחלט יכול להיות שעמלת התיווך היא פתרון משתלם עבורכם. לעומת זאת, אם אתם יכולים להקדיש לחיפוש כמה שעות בשבוע או שיש לכם זמן לחפש את האחת בקצב שלכם, לרוב עדיף לחסוך את ההוצאה הגבוהה ולכל הפחות לנסות לחפש דירה חדשה בהרצליה ללא תיווך.

אז איך מחפשים דירה ללא תיווך?

האינטרנט והתקשורת המידית טרפו את הקלפים גם בעולם הנדל"ן. היום מרבית מקורות המידע של המתווכים זמינים גם אצלכם במחשב – אך לנגישות הגבוהה יש גם היבט שלילי. עבור מי שמחפש דירה ללא תיווך, ריבוי ועומס במידע יקשו לא רק בסינון האופציות ובחירת הנכס המתאים, אלא גם יהפכו את כל התהליך לארוך, קשה או מלחיץ. לכן, עוד לפני שאנחנו מתחילים לחפש, עלינו קודם כל להגדיר היטב את הנכס שאנחנו רוצים, כולל באילו היבטים אנחנו לא מוכנים או לא יכולים להתפשר, לצד ההיבטים שבהם דווקא נהיה מוכנים להתגמש במידת הצורך – ועד כמה. באופן זה, תוכלו להתחיל בסינון ממוקד מאוד ולהרחיב אותו בהדרגה בהתאם לצרכים הספציפיים שלכם.

 

איפה מתחילים?

באינטרנט, כמובן. התחלה טובה היא אתר מדלן, אחד מאתרי הנדל"ן הגדולים והפופולריים בארץ. באתר תמצאו מידע נרחב, החל ממגמות שונות בשוק הנדל"ן בישראל, דרך מאמרים ומדריכים לרכישת ומכירה דירה, ועד לנתונים מקיפים אודות האזור הספציפי בו אתם מעוניינים, כמו טווח המחירים, אופי האוכלוסייה, איכות החינוך ועוד. באתרים המובילים לחיפוש ופרסום דירות, כמו יד2, הומלס וכדו', תמצאו מאגר גדול של מודעות לצד מנועי חיפוש מתקדמים, לפי מגוון פרמטרים – כמו סוג הדירה, המחיר, מספר החדרים, גודל השטח, האזור וכדו' – כאשר יש חלוקה מובנית בין דירות בתיווך לדירות ללא תיווך. לצד זאת, כמובן שעדיין יש דירות שאינן מפורסמות באינטרנט. לרוב מדובר על מקומונים קטנים יחסית שלא מתחזקים אתר, כך שכדאי להציץ גם בהם.

 

כלי עזר אפקטיבי להורדה חינם

לצד שימוש חכם בכלי החיפוש שהזכרנו, אחד הכלים האפקטיביים ביותר בחיפוש דירה ללא תיווך, הוא טבלת מעקב מסודרת, הממפה את הפרמטרים החשובים להשוואה. בטבלה כדאי לעקוב אחרי המאפיינים הבסיסיים של כל דירה, כמו מחיר, מיקום או גודל, ואליהם להוסיף מאפיינים או פרמטרים נוספים שיש להם חשיבות גבוהה מבחינתכם, כמו אם יש מרפסת שמש, עד כמה זה קרוב לגן או מתי צפוי האכלוס. הטבלה תלווה אתכם כבר משלב סינון המודעות, למשל בהחלטה איזו מהדירות כדאי ללכת לראות קודם. היא גם תעזור לכם לפעול בצורה שקולה ומסודרת, שתחסוך לכם זמן יקר, תנטר כפילויות והצעות לא אטרקטיביות, והכי חשוב – תסייע לכם לקבל החלטות מושכלות במהירות. כדי להפוך את המשימה לפשוטה אף יותר, יצרנו עבורכם טבלת מעקב להורדה חינם, שמיועדת לניהול מעקב אחרי מודעות ודירות ללא תיווך, אותה תוכלו להתאים בקלות לצרכים האישיים שלכם.

 

להורדת טבלת המעקב חינם

דירות אחרונות בשלב א
דירות 5 חד׳, דירות גן, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים > אכלוס 12/18
לפרטים נוספים לחץ כאן

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

* שדות מילוי חובה