שני חיצים כתבות גליל ים שני חיצים כאן בונים עד 2030: מהן התכניות לפיתוח נדלן בהרצליה?

כאן בונים עד 2030: מהן התכניות לפיתוח נדלן בהרצליה?

נדל"ן בהרצליה

בשנים האחרונות פועלות הרשויות להגדלת היצע הדירות הקיים ברחבי הארץ, במטרה לפתור את משבר הדיור – הן מזרזות את הבירוקרטיה לקבלת היתרי בנייה, מספקות סיוע להקמת שכונות חדשות, מקדמות תכניות לזוגות צעירים ומעודדות פרויקטים של התחדשות עירונית. על אף שהמגמה רלוונטית כמעט לכל רחבי הארץ, היא מורגשת במיוחד (וכצפוי) בערי המרכז והשרון, שם בוער הצורך לצמצם את הפער בין ההיצע המועט לבין הביקושים ההולכים וגדלים. בראש הרשימה, וכאן אולי תופתעו, נמצאת הרצליה, שנהנית מתנופת הבנייה הרחבה ביותר בשרון. למעשה, העיר מגדילה את היקפי הבנייה שלה בכל שנה ובחמש השנים האחרונות הציגה זינוק מרשים של 107% בהתחלות הבנייה.

אם אתם מחפשים דירות למכירה בהרצליה, בין אם למגורים ובין אם להשקעה, בטח תשמחו לגלות שזו רק ההתחלה – כך לפחות מעידות התכניות לפיתוח נדלן בהרצליה. אז אילו שינויים צפויים בעיר, כמה דירות הולכות להיבנות ומהי גולת הכותרת? הנה סקירה קצרה.

נדלן בהרצליה במבט לעתיד     

בסוף 2015 הפקידה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב את תכנית המתאר של הרצליה ל-15 השנים הבאות. התכנית, שמתייחסת לכלל השטח המוניציפאלי של העיר, מצביעה על פיתוח, חידוש וייזום נדל"ן בהרצליה, בהיקף שצפוי להגדיל בכ-150% את כמות יחידות הדיור ושטחי התעסוקה בעיר – עד כדי שהאוכלוסייה תכפיל את עצמה, מ-90 אלף נפש כיום לכ-190 אלף בשנת 2030. רובן המוחלט של יחידות הדיור הללו מתוכננות לקום בשכונות החדשות שבשולי העיר, בהן עתודות הקרקע גדולות יותר, בראשן השכונה החדשה ליד קיבוץ גליל ים.

אך המגמה לפיתוח נדלן בהרצליה לא מסתכמת רק בכמות גדולה במיוחד של פרויקטים חדשים, אלא כוללת גם היקף לא מבוטל של פרויקטים להתחדשות עירונית, כמו פינוי בינוי ותמ"א 38, ואף פרויקטים ממשלתיים כמו מחיר למשתכן, השכרה ארוכת טווח והטבות למשפרי דיור.

גם המדינה משקיעה בפיתוח נדל"ן בהרצליה

כשנה לאחר הפקדת תכנית המתאר העירונית, נחתם הסכם גג בין רשויות הממשלה (משרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל ומשרד השיכון והבינוי) לבין עיריית הרצליה, שבין השאר מצביע על השינויים המרכזיים שיתרחשו בעיר. מה זה בכלל הסכם גג? הסכם בו המדינה מתחייבת לספק כלים, גיבוי ומימון שיאפשרו פיתוח שכונות גדולות ומבוססות במהירות, והיזמים והרשויות המקומיות מתחייבים לייעד כמות מוגדרת של יח"ד לטובת פרויקטים ממשלתיים. בהסכם הגג שנחתם עם הרצליה, הממשלה התחייבה להשקיע כמיליארד שקלים בפיתוח תשתיות בשכונות החדשות, הקמת שני מחלפים ייעודיים בכביש 2 וסיוע במימון להקמת פארק ירוק באזור גליל ים. כמו כן, סוכם על בנייתן של כ-8,000 דירות שישווקו בשיטת מחיר למשתכן, רובן במתחם שליד קיבוץ גליל ים ובמתחם המיועד באפולוניה.

בפועל, נכון לדצמבר 2016, הקרקע במתחם אפולוניה מזוהמת ומכרז מחיר למשתכן בהרצליה נדחה כבר בפעם השלישית, אך אין ספק שההסכם יתרום לפיתוח העירוני והסביבתי, ישפר את התשתיות ויקל את הנגישות – ובכך יגדיל גם את הערך של נכסי נדלן בהרצליה.

השורה התחתונה: גליל ים

אם לסכם, נראה שהמגמה לפיתוח וייזום נדלן בהרצליה נמצאת רק במחצית הדרך, כאשר גולת הכותרת היא ללא ספק שכונת גליל ים – שמהווה את מתחם הפיתוח העיקרי הן בתכנית המתאר העירונית, הן בהסכם הגג והן בתכניות ובהתחלות הבנייה שכבר יצאו לדרך. למעשה, למעט פרויקטים של התחדשות עירונית שמפוזרים ברחבי העיר, רובן המוחלט של התחלות הבנייה בהרצליה מתרכזות בשכונה החדשה. מלבד לעתודות הקרקע שהיא מציעה, נראה שהסיבה טמונה גם בשילובה ייחודי בין המרחב הפסטורלי של קיבוץ גליל ים לבין הנוחות האורבנית של הרצליה, שכאמור, רק תלך ותשתבח.

אם כן, בהתחשב בתכניות לפיתוח נדל"ן בהרצליה, שמתמקדות בגליל ים, ובכך שהמחיר של דירה חדשה בשכונה די זהה למחיר הממוצע של דירה חדשה בהרצליה וערים דומות בסביבה – נראה שמדובר בהשקעה משתלמת, הן למגורים והן להשקעה. הרי המחירים, כך נראה, ימשיכו לטפס גם בשנים הקרובות.

דירות אחרונות בשלב א
דירות 5 חד׳, דירות גן, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים > אכלוס 12/18
לפרטים נוספים לחץ כאן

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

* שדות מילוי חובה