שני חיצים כתבות גליל ים שני חיצים דירות למכירה בהרצליה: 5 דברים שכדאי לדעת

דירות למכירה בהרצליה: 5 דברים שכדאי לדעת

שקיעה גליל ים

הרצליה היא עיר מושלמת כמעט מכל בחינה נדל"נית – היא מרכזית, שוקקת חיים, משקיפה לים התיכון ומציעה מגוון רחב של נכסים למגוון אוכלוסיות. יחד עם זאת, בין אם אתם מחפשים דירות למכירה בהרצליה לשם השקעה או מגורים, יש לפחות 5 דברים שכדאי שתדעו ותשקלו לפני הרכישה.

1: כל שכונה בהרצליה והאופי שלה

בדומה לערים גדולות אחרות, כדאי לדעת שגם בהרצליה כל אחת מהשכונות מאופיינת באווירה שונה ומביאה איתה יתרונות וחסרונות אחרים. כך, למשל, בשכונות הוותיקות יותר, כמו נווה ישראל או נווה עמל, נמצא בעיקר דירות ישנות ואווירה שקטה. לעומת זאת, דירות למכירה בהרצליה הירוקה או דירה למכירה בשכונת גליל ים (הנבנית בימים אלו) הן בעיקר חדשות והתושבים בהן נהנים מגישה נוחה לכבישים מהירים וקירבה לאזורי מסחר ובילוי.

השורה התחתונה: השכונות בהרצליה שונות מאוד זו מזו. לפני רכישת דירה חדשה בהרצליה, כדאי לבדוק היטב את היתרונות, החסרונות והאופי של השכונה הרלוונטית, ולוודא שהיא אכן מתאימה לאורח חייכם.

2: הכירו את השכנים          

גם מבחינת קהילה הרצליה נהנית מגיוון רב, כאשר ניתן לראות הבדל משמעותי בין השכונות בעיר. בשכונות הישנות, כמו נווה עמל, נווה ישראל או יד התשעה, נתוני הלמ"ס מציגים אחוז בינוני-נמוך של אקדמאיים (17-23%) ומדד חברתי כלכלי של 6 מתוך 10. לעומת זאת, בשכונות המפותחות יותר, כמו הרצליה הירוקה, הרצליה פיתוח וגליל ים, אחוז האקדמאיים מכפיל את עצמו (36-51%) והמדד החברתי כלכלי עולה ל- 8 ואפילו 9 מתוך 10.

השורה התחתונה: בסה"כ העיר מתהדרת במדד חברתי כלכלי של 8 מתוך 10, כאשר אפשר לומר שהיכן שיש דירות למכירה בהרצליה יש גם אוכלוסיות אמידות יותר. לכן, כדאי לבדוק שההיצע הקהילתי תואם את השאיפות שלכם וכי תוכלו להשתלב בו בטבעיות.

3: מחירי דירות למכירה בהרצליה

כפי שיש היצע מגוון של דירות למכירה בהרצליה, כך גם מגוון טווח המחירים בעיר. הדירות הישנות מציגות מנעד רחב במיוחד (בהתאם לעשור הבנייה), עם מחירים ממוצעים של 1.6 מיליון ₪ לדירת 3 חדרים ו-2 מיליון ₪ לדירת 4 חדרים. בדירות החדשות המחירים גבוהים יותר, כמקובל, עם ממוצע של 2.2 מיליון ₪ לדירת 3 חדרים ו-2.5 מיליון ₪ לדירת 4 חדרים, כאשר המחיר עולה בהתאם להיצע השוק, התקדמות הפרויקט וכו'. עלייה סבירה בהחלט.

השורה התחתונה: טווח המחירים בעיר עומד על ממוצע של קצת יותר מ-2 מיליון ₪ ומציג מנעד רחב מאוד. כדאי לבחון היטב את האפשרויות הקיימות ולוודא שאתם משיגים את התמורה הטובה ביותר לתקציב שברשותכם.

4: ישן, חדש או מחודש?

בעוד שניתן למצוא דירות למכירה בהרצליה שנבנו אי שם לפני שנות ה70, ניתן למצוא בה בקלות גם דירות פחות ישנות שעברו השבחה, לא מעט פרויקטים חדשים מהניילון ואפילו שכונה חדשה לחלוטין בצמוד לקיבוץ גליל ים הפסטורלי – שכונת גליל ים. גם את המגוון הזה כדאי לקחת בחשבון לפני רכישת דירה בעיר ולבדוק האם הפער במחיר הרכישה אינו מחפה על הוצאות שידרשו בהמשך.

השורה התחתונה: העיר מציעה מגוון רחב של נכסים, מדירות ישנות מאוד ועד דירות חדשות מהניילון. בבחירה ביניהם, חשוב לקחת בחשבון גם את ההשקעה שתידרש בדירה בטווח הקצר והארוך, ולוודא שהפער במחיר על הנייר אכן משתלם – גם בתמונה הרחבה יותר.

5. להקדים רפואה למכה

כאשר בוחרים בין דירות למכירה בהרצליה ובכלל, כדאי להשוות גם את המפרט, חברות הקבלן והתב"ע העתידית. מבחינת המפרט, מומלץ להשוות בין כמה מפרטים דומים כדי לקבל אומדן על איכות החומרים, ההיצע הניתן ועמדת המיקוח שלכם. את חברת הקבלן כדאי לבדוק בכל הנוגע לרישיונות בתוקף, ניסיון ומוניטין מפרויקטים קודמים, וכמובן, יציבות פיננסית. בנוגע לתב"ע (תכנית בניין עיר), אותה תוכלו להשיג בעירייה, כדאי לבדוק שלא צפויות לכם הפתעות, כמו הקמת מפעל רועש בקרבת מקום או בניין רב קומות שיחסום את הנוף.

השורה התחתונה:  לצד סקר שוק ובחינת סביבת המגורים, מומלץ לבצע בדיקות מקדימות ומקיפות של המפרט, התב"ע המתוכננת באזור וחברת הקבלן. בדרך זו תקדימו רפואה למכה ותימנעו מהפתעות לא רצויות לאחר הרכישה.

דירות אחרונות בשלב א
דירות 5 חד׳, דירות גן, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים > אכלוס 12/18
לפרטים נוספים לחץ כאן

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

* שדות מילוי חובה