פרויקטים חדשים בהרצליה: איפה הכי כדאי לגור?

כבר לא מעט שנים שהרצליה מדורגת גבוה בשוק הנדל"ן הישראלי ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר על נדל"ן בגוש דן. נכון, בשנים האחרונות היא סבלה ממיעוט עתודות קרקע והתחלות הבנייה בה לא היו רבות גם הן, אבל לאחרונה נראה שהמגמה הזו קרבה לקיצה. כפטריות אחרי הגשם, צצים להם עוד ועוד פרויקטים חדשים בהרצליה – משכונות מתרחבות, דרך בנייה חדשה לחלוטין ועד תנועה חיובית במגוון פרויקטים של פינוי בינוי. אז רגע לפני שאתם רצים אל סוכן הנדל"ן הקרוב לביתכם, כדאי לענות על שאלת השאלות – איפה הכי כדאי לכם לגור?

הרצליה, נעים להכיר

חסקה בגליל יםמדרום, עיר האורות תל אביב רבתי; ממערב, מרינה קסומה וחופי ים כחולים; מצפון, פנינות ירוקות מרשפון ועד געש; ועוטף ממזרח, אזור השרון הידוע לטוב. כן, הרצליה ניחנה בסביבה לתפארת אבל אנחנו לא מסתפקים בקנקן הנוצץ, כי בתוך העיר עצמה שכונות מגוונות ונוצצות לא פחות. המבוקשות שבהן – הרצליה הירוקה והרצליה הצעירה, אשר לא פעם עומדות זו מול זו כאשר עולה השאלה היכן לקנות, להשקיע או לגור.

הרצליה הצעירה (או שלא)

אל תתנו לשמה להטעות אתכם, כי הרצליה הצעירה ממש לא צעירה. השכונה הדרומית ותיקה למדיי, למעשה יותר ותיקה מהרצליה עצמה, ומאופיינת ברחובות שקטים, אווירה נעימה וטווח מחירים די יציב בסביבות ה-2 מיליון שקלים לדירת ארבעה חדרים.

מה לגבי השכנים? הם מתגאים במדד סוציו אקונומי גבוה (9 מתוך 10), ממוצע משכורות של 13,040 ש"ח ו-36% של אקדמאים. יחד עם זאת, אין כמעט בכלל פרויקטים חדשים בהרצליה הצעירה והיא סובלת מבנייה נמוכה יחסית. הסיבה העיקרית, כך נראה, היא בעיית הנגישות – כדי לצאת לכביש ראשי, תאלצו לחצות את רמת השרון הסמוכה או לנסוע לרוחבה של הרצליה כולה.

הרצליה הירוקה (יותר)

האמת, נראה שבקרב בין שתי השכונות הרצליה הירוקה לוקחת די בהליכה. השכנים גאים בנתונים מרשימים לא פחות מאשר בשכונה הצעירה-ותיקה, עם מדד סוציו אקונומי גבוה (8 מתוך 10), ממוצע משכורות דומה ו-46% אקדמאים. גם כשזה מגיע לריאות ירוקות השכונה מנצחת, עם קירבה לפארק הרצליה ופארק רעננה. מה לגבי הנגישות? השכונה הירוקה נהנית מגישה מהירה לרעננה ומחלף שבעת הכוכבים, ואפילו הקניון במרחק נסיעה קצרה בלבד.

יחד עם זאת, אין ספק שההבדל המרכזי בין השכונות הוא בפיתוח – לצד בנייה ותיקה של 10-15 שנים, השכונה הירוקה מציעה גם בנייה חדשה ויוקרתית. למעשה, קצב הפיתוח כאן הוא מהיר בהרבה וניתן למצוא מגוון פרויקטים חדשים בהרצליה הירוקה, בעיקר בצידה המערבי, עם צפי להמשך התנופה גם בשנים הקרובות. טווח המחירים בה אמנם גבוה יותר, אך היא מיועדת בעיקר למשפחות צעירות משפרות דיור ומהווה אופציה טובה למדיי.

פרויקטים חדשים בהרצליה פינת גליל ים

רגע לפני שאתם קופצים למסקנות, יש עוד אזור הרצליאני מתפתח שכדאי לכם להכיר – זה שצמוד לקיבוץ הפסטורלי גליל ים. כן, זו עדיין לא ממש שכונה בפני עצמה, אבל אין ספק שהפרויקטים החדשים בהרצליה "פינת גליל ים" עונים על כל הדרישות ונראים כמו הבטחה של ממש למעוניינים להעלות את איכות החיים ולשפר את רמת המגורים, במיוחד למשפחות עם ילדים –

גם כאן נהנה מגישה מהירה לנתיבי איילון וכביש החוף, ואף ממרחק קצר יותר לקניון שבעת הכוכבים, תחנת הרכבת ופארק הרצליה. אך למעט היתרונות הרבים המשותפים לו ולשכונה הירוקה, לאזור הצמוד לקיבוץ גליל ים יתרון אחד ברור – מצד אחד, מגורים אורבניים ויוקרתיים בעיר מרכזית ותוססת, עם קרבה לשירותים עירוניים מבוססים ושלל היתרונות הייחודיים להרצליה. מהצד השני, מרחבים ירוקים ופתוחים, נוף פסטורלי ואוויר של קיבוץ.

אז איפה הכי כדאי לגור?

אם היכולת הכלכלית שלכם אינה גבוהה במיוחד, הרצליה הצעירה תיתן לכם מענה מספק בהחלט עם סביבה שקטה ונעימה. אם היוקרה היא מה שאתם מחפשים, תמצאו מגוון פרויקטים חדשים בהרצליה הירוקה (והיקרה) עם נגישות טובה וקרבה למקומות בילוי. ואם אתם מחפשים שילוב בין יוקרה לשלווה, בין מגורים אורבניים לסביבה ירוקה ופסטורלית, בהרצליה פינת גליל ים תמצאו את המענה המושלם.

בקיצור, אפשר לומר שהרצליה היא יעד אידיאלי למשפחות, בעיקר מהמעמד הבינוני-גבוה, המציעה מגוון רחב למדיי עם שלל יתרונות. עכשיו, אתם בהחלט יכולים לרוץ אל סוכן הנדל"ן הקרוב לביתכם ולשאול אותו עוד על פרויקטים חדשים בהרצליה. בהצלחה.