מחינוך ועד לייף סטייל: מדדי איכות החיים לרוכשי דירות בהרצליה

כאשר מדברים על איכות החיים מדברים על החיים עצמם, ויש מגוון רחב של גורמים המשפיעים על מידת האושר וההנאה שלנו. יחד עם זאת, ישנם שלושה מדדים מרכזיים שכדאי לבדוק לפני שרוכשים דירות בהרצליה (ובכלל), הנותנים תמונה ברורה על איכות החיים של הגרים במקום – איכות החינוך, מקומות לבילוי ופנאי, וריאות ירוקות. באמצעות בחינה מעמיקה של ההיבטים הללו, ננסה לספק תשובה לשאלת איכות החיים שמציעה הרצליה, ולהבין מה היא בדיוק כוללת.

תרבות ולייף סטייל מתחת לבית 

עבור רבים, אין דבר שמעלה את רמת החיים יותר מאשר היכולת לצאת לבלות במרחק קצר מהבית, ולמען האמת, לא הופתענו לגלות שהרצליה מצטיינת במדד זה של איכות החיים. קפה בבוקר - גליל-ים

נכון, כשאנחנו אומרים מתחת לבית אנחנו מתכוונים בעיקר לבתים ודירות בהרצליה פיתוח, שם תמצאו עשרות בתי קפה ומסעדות מכל הסוגים, אך גם ברחוב סוקולוב ובכיכר דה שליט יש לא מעט חנויות, בתי קפה ועסקים מקומיים. גם כמות לא מבוטלת של קניונים יש ברחבי העיר, בהם שבעת הכוכבים, ארנה ועזריאלי outlet, וכמובן שאלו מצטרפים אל שבעת חופי הים מרהיבים, המרינה הגדולה במזרח התיכון והטיילת המחודשת והמזמינה. מה לגבי קצת תרבות גבוהה? אז גם מתחמי אמנות ובידור פעילים יש כאן בשפע, ביניהם מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, ההיכל לאמנויות הבמה, תיאטרון אנסמבל הרצליה והסינמטק העירוני.

בעצם, הכל מתחיל בחינוך

כולנו יודעים עד כמה איכות החינוך משפיעה על עתיד הילדים, חיי המשפחה, ההווי הקהילתי ואיכות החיים בכלל. כגודל החשיבות, כך גודל הרווחה לדעת שהיכן שישנם בנייני דירות בהרצליה ישנם גם מוסדות חינוך מהטובים בארץ – בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים ממוקמים גבוה במפת החינוך הארצית, עם מדד משוקלל של 85 בנתוני המיצ"ב האחרונים. גם בחינוך העל יסודי העיר מציגה הישגים יפים, עם מעל 87% זכאות לבגרות בכלל התיכונים ומעל 92% זכאות בארבעת התיכונים המובילים. אם יש לכם ילדים גדולים יותר, הם יוכלו להמשיך וליהנות מהאיכות גם בלימודים הגבוהים, תודות למרכז הבינתחומי היוקרתי הממוקם במערב העיר.

מהדירות בהרצליה רואים ירוק

טוב, אולי לא מכולן, אבל בהחלט תוכלו למצוא דירות בהרצליה שנהנות מנוף פסטורלי. למעשה, במדד הסביבה הרצליה מקבלת ציון גבוה בעיקר בזכות הפארק הגדול והמושקע שלה – 120 דונם של ירוק בעיניים, ממש בלב העיר. בפארק יש שביל אופניים באורך 1.2 ק"מ, שביל ריצה של 1 ק"מ, מבחר שבילים להולכי רגל, שלולית חורף טבעית, אמפיתיאטרון, אגם, מגוון מתקנים לילדים, וכמובן – מקום למנגל, שבלעדיו החיים שלנו לא היו אותו דבר.

מלבד לפארק, בצידה המזרחי של העיר שוכן קיבוץ גליל ים הנהנה ממרחבים פתוחים וירוקים, ואשר בצמוד אליו הולכת לקום שכונה חדשה. השכונה תציע דירות בהרצליה "פינת גליל ים", כלומר דירות עם נוף למרחבי הקיבוץ והרבה ירוק בעיניים.

ומה לגבי כל השאר?

מבחינת תעסוקה ונגישות, תמצאו בהרצליה מגוון מקומות עבודה הנוחים לגישה מכל רחבי העיר ואף מהערים השכנות באזור השרון והמרכז – גם בתחבורה ציבורית. מבחינת רווחה, בעיר ישנם מבחר מרכזים ומועדונים לפנסיונרים, סיוע מהעירייה ברכישת ציוד רפואי, טיפולי שיניים וסידור מוסדי, וכמובן שירותים עירוניים מגוונים נוספים.

במילים אחרות, נראה שבין אם אתם זוג צעיר שמתלבט היכן לרכוש את דירתו הראשונה, משפחה אמידה שרוצה לשפר את איכות המגורים או פנסיונרים שמחפשים מקום חדש ומרענן לגדל בו את הנכדים – כנראה שרכישת דירות בהרצליה היא אכן צעד נבון, כפי שנהוג לחשוב, הטומן בחובו פתח לאיכות חיים גבוהה ומספקת.